Jakita & Extra

 
 
Idag har jag varit på informationsmöte på klubben ang. instruktörsutbildningen som jag ska gå. Kursen börjar redan på tisdag vilket ska bli väldigt spännande! När jag är klar med utbildningen är jag både valp & allmänlydnadsinstruktör, jag ser verkligen fram emot att hålla kurser och hjälpa andra med sina hundar! Känns som att detta året kommer att bli väldigt lärorikt för mig inom hunderiet. Många utbildningar ska gås.

Idag fick vi mest berätta om oss själva, gå igenom vad utbildningen innebär och hur den är upplagd. Det kommer att bli många timmar på klubben och det ser jag fram emot! Och det kommer att vara perfekt att träna lydnad innan varje utbildningstillfälle, speciellt nu när det går mot ljusare tider :-)

Annars har det inte hänt så mycket den senaste veckan på hundfronten, i morgon är det träning med lydnadsgruppen som gäller, ska bli kul att träna igen!

Eftersom det börjar närma sig påsk så försökte jag även ta ett påskkort på hundarna, men det blev inte alls bra så istället fick Jakita stå för årets påskkort med lite påsktillbehör. Det får duga detta året. Ska försöka uppdatera bloggen övermorgon igen och skriva lite om träningen, så kika in då igen om ni är nyfikna.
Picture
Mari
3/30/2010 07:36:43 am

Lydnadsinstruktör? WOW vad häftigt! :D Det kommer bli bättre än bra!

Reply
3/31/2010 02:55:55 pm

Vad roligt med alla hundiga grejer du har på G- Önskar dig all lycka till med allt!
Kram!

Reply
3/31/2010 03:19:35 pm

Kul med instruktörsutbildning och även planer på andra utbildningar :)

Reply
4/3/2010 01:05:35 am

Hittade hit av en slump. Och kommer absolut komma tillbaka :)
Vad roligt med instruktörsutbildning!

Reply



Leave a Reply.