Jakita & Extra

 
 
Idag har jag varit på pedagogik tillfälle 3/5 på klubben (ingår i min instruktörsutbildning). Vi diskuterade mest om hur en ledare bör vara och vilka sorts ledare (instruktörer) man ser upp till. Vi fick även sitta i små grupper och diskutera vad vi tyckte var viktigast för att bli en bra ledare.

Enligt mig ska en ledare vara en person som...
* man ser upp till
*har mycket erfarenhet & kunskap
*som brinner för det dem lär ut & gör
*är ärlig
*visar respekt
*ska kunna ge kritik på ett konstruktivt sätt
*ska kunna peppa, uppmuntra och stödja sina kursdeltagare
*är en insperationskälla
*får en att fortsätta med det man håller på med
*ser alla i gruppen och försöker engagera alla
*är tydlig

Ovan nämde jag några små "punkter" som jag tycker är väldigt viktiga om man vill vara en bra ledare/instruktör. Och det hoppas jag kunna bli efter denna utbildningen :-) Många grejer är för mig ganska självklart, men kanske inte så självklart för andra. Ser fram emot när pedagogiken (den är ganska tråkig..) är över och vi börjar med själva "hundutbildningen" istället.

Hade egentligen tänkt träna idag på klubben men eftersom det ösregnade när vi skulle åka så struntade jag i det. Kände inte för att sitta i blöta kläder under pedagogik-timmarna. På torsdag är det träning med lydnadsgruppen iallafall, dock inte säkert att jag kan komma eftersom jag har ett stort idrottsprov på fredag. Vi får helt enkelt se!
Picture
Såhär ängslig blev fröken Extra idag när hon inte fick hänga med till klubben...
4/24/2010 05:30:59 am

Tjena
Vilken underbar film. Härlig typ av golden.
Blir mer o mer valpsjuk men förnuftet säger vänta (lite).
Verkar vara en bra kurs du var på. Ledarskap är viktigt.

Hoppas att ni får en fortsatt trevlig helg

Reply



Leave a Reply.