Jakita & Extra

 
 
Hej bloggen!
Har pluggat filmkunskap mesta dels av denna dagen så nu tar jag en liten paus innan jag ska sammanfatta alla sidorna (har prov i filmkunskap imorgon). Igår hämtade min faster, Annelie, upp mig här hemma lite över tre. Jag skulle nämligen hjälpa dem med att ta en bra bild med min kamera på advokaterna (det är en advokatbyrå) tillsammans & såklart fick Nisse förståss också vara med på bilden. Tog ett dussin bilder, bilden nedan tyckte jag blev bäst. Bilden ska användas i en tidningsannons.
Picture
Det är faktiskt roligt att få lite fotouppdrag. Har även fotat ett bröllop ute på västkusten, vilket också var väldigt kul eftersom paret blev väldigt nöjda över bilderna.

Tillbaka till hund, Extra är 2 år gammal(2, 5 om man ska bara exakt). Första gången hon löpte var hon 11 månader gammal, alltså löpte hon första gången november -08. Andra gången började hon löpa i december -09. Hon har alltså löpt två ggr hittils. Nu i maj har det gått 5 månader sedan hon löpte sist och inga tecken syns på att hon ska börja löpa (än iallafall). Det går upp för mig att jag antagligen bara har en hund som löper 1 gång per år. Dock kan det ju fortfarande vara oregelbundet. Jag håller iallafall tummarna på att hon iallafall löper 2 ggr per år, kan bli ganska jobbigt annars om hon ska paras och går tom. Inte roligt att behöva vänta ett år på att para om henne...

Igårkväll tog jag en långrunda med vovvarna, jag gick "bonnagårdsrundan" som vi kallar den. Några kilometer lång, Extra fick springa lös som vanligt medan Jakita fick gå kopplad. Imorgon är det uppfödarutbildning igen och förhoppningsvis blir det även lydnadsträning innan!
5/25/2010 05:22:20 am

Bonnagårdsrundan var bra :D Själv har jag, "åkersrundan" & "minskogrundan" :D

Reply
5/26/2010 04:38:31 am

Kul med fotouppdrag! :D

Reply



Leave a Reply.