Jakita & Extra

 
 
Igår var jag på klubben med fröken Ex-Pex, när vi kom utanför bilen blåste det som sjutton och snön virvlade över den numera vita gräsmattan. Min första tanke var: "Shit, detta blir inget långt träningspass" eftersom det även var så kallt ute,  men faktum är att träningspasset gick väldigt snabbt och helt plötsligt var det slut, hehe. Det blev iallafall träning på apporteringen som är väldigt snygg nu. Man kan inte tro att vi inte hade någon apportering i våras över huvudtaget ;-) Det enda som kunde blivit bättre där är när Extra kommer tillbaka, då händer det ibland att hon sätter sig lite snett bakom mig,  lite för långt bak dvs. Annars skuttar hon med glädje och hoppar i luften när hon hämtat apporten, glädjen sprutar ur den lilla damen under detta moment, kul att se! Rutan går bra den med, igår skickade jag Extra från 10 och 15 meter, har märkt att Extra blir osäker när jag skickar henne längre sträckor så det måste vi träna på. När jag skickade henne från 15 meter sprang hon upp till rutan men hon hamnade inte i rutan utan till vänter om precis innan rutan började, där stod hon som en staty och väntade på mitt "varsågod-kommando", då kallade jag tillbaka henne (och hon kom som en tornado) och sedan skickade jag tillbaka henne och då kom hon rätt. :-) Trodde nästan hon skulle smutta lite på godiset vid rutan innan hon kom tillbaka -men icke son icke. Det blev även lite hopp-sitt-hopp träning men eftersom det var i slutet på träningspasset blev det bara en väldigt liten stund. Ser fram emot nästa torsdag igen!
1/22/2010 01:38:58 am

Kul att ni kommit igång med träningen igen:-)

Reply



Leave a Reply.