Jakita & Extra

 
 
Idag har vi bryt-dag i skolan, det menas med att man endast behöver gå till skolan om man har ett omprov som ska göras, alla andra är lediga. Jätteskönt! Men idag var jag uppe med tuppen ändå eftersom jag skulle vara hos handkirurgen klockan 09.15. Där skulle de undersöka min "knuta" som jag känt av sen 2,5 år tillbaka - troligen är jag född med den. Det kan vara lite jobbigt ibland eftersom den sitter på vänster hand och eftersom jag är vänsterhänt gör jag det mesta med vänsterhanden och ibland när hundarna t.ex. drar kan det göra ganska ont eftersom kopplet lägger sig över knutan då och drar åt. Så fick reda på att det blir operation i april/maj, ska bli jätteskönt att få ta bort den! Har liksom väntat i 2 år  för att komma till MAS och äntligen gör dem någonting åt saken. Hur som haver, så badade jag Extra nu när jag kom hem och hon fäller som aldrig förr. Drog kardan igenom hennes ryggpäls och hela kardan var full efter två drag, otroligt....att det alltid ska bli såhär innan en utställning, så typiskt! Ska iallafall försöka borsta henne så lite som möjligt innan utställningen, så kanske hon har några golden fjun kvar ;-)

precis packat ner min systemkamera då jag upptäckte att minneskortet inte var i, det är nämligen i min bärbara dator som pappa tog med sig till Helsingborg idag (min pappa ska på tennisläger med min lillebror, han är nämligen lagledare för tennislaget) så inte kan jag få tag i minneskortet på ngt sätt, så det blir bara att lämna kameran hemma, usch..jag som ville ha en massa bilder att visa er när jag kommer hem! :-( Dock har ju Sanna digitalkamera också men det är ju inte riktigt samma sak, hoppas iallafall att vi kan ta lite fina ståbilder på både Extra och Sheila med Sannas kamera när vi är i Moheda då så jag har något att visa er när jag kommer hem.

Åsa (Sannas mamma) hämtar upp mig här hemma klockan 14.20 och kör oss till stationen och sen tar vi tåget runt tre-tiden.

Men som sagt, vi hörs på söndag när jag kommit hem! Håll nu tummarna för min fula lilla Extra på att det går så bra som det kan gå för min lilla ankunge :-) Hehe, nä... för matte är hon alltid finast i världen!
3/4/2010 11:34:38 pm

LYCKA TILL!!!!

Reply
3/5/2010 03:29:52 am

Givetvis håller vi tassar och tummar och tår och ja, allt vi kan : )
Lycka till
/Elons matte

Reply
3/6/2010 12:25:40 am

Vi håller alla tassar och tummar för er.
Kramizar Hanna

Reply
3/9/2010 03:34:13 am

hej johanna
men det var en dålig bild tror du fick någon bättre bild eller fick du inte et. Misan fina Wincentvar stuken på grund av våtekem så därför var han inte mdd men skall se om jag har bättre bild så du kan läbba in på er kram lisbeth o mina tjejor ... jag är glad att jag inte var där kram lisbeth o mina tjejor

Reply



Leave a Reply.