Jakita & Extra

 
 
I måndagsnatt kom jag hem från London. Jag har haft 5 fantastiska dagar i England tillsammans med min storasyster Mikaela, min lillebror Jonathan och min kära faster & farbror. Vi hann med mycket under de fem dagarna som vi var i London. Vi besökte London Eye, Madame tussauds (även känt som vaxkabinettet), två olika museum, vi var i China Town, vi har varit på musikalerna Lejonkungen och We will rock you osv. Vi har gjort så mycket att jag inte ens kommer ihåg allt just nu! Om jag skulle skriva om allt i bloggen skulle det blivit ett inlägg på flera timmar, haha. Så jag sammanfattar istället lite kort eftersom detta är en hundblogg.

Det blev många nya upplevelser för min del eftersom jag aldrig varit i London tidigare och det har varit helt fantastiskt. Vi shoppade nästan hela dagarna och ni må tro att väskorna var fullproppade när vi åkte hem, vi fick till och med köpa en till väska för att kunna få med allt - men vilken röta vi hade, det var nog på håret att vi inte fick betala för övervikt.

Jag avslutar detta inlägget med att tacka världens bästa faster för den underbara resan. Tack för allt Annelie och Martin, ni kan nog inte förstå hur glad jag är över att fått följa med er. Vi (jag, Mikaela och Jonathan) har haft det så himla kul och fått ännu fler underbara minnen tillsammans med er. Minnen för livet. Ännu en gång, tack för allt. Ni är bäst!
Picture
Från vänster: Jonathan, Mikaela och jag.
Picture
Farbror Martin och faster Annelie i London Eye.
Till hundsnack,
jag missade senaste gången av instruktörsutbildningen då jag var i London men nu är iallafall pedagogiken i utbildningen avklarad. Imorgon ska jag till klubben och nu börjar äntligen själva hundutbildningen! Ska bli jätteroligt och jag ska även få mitt diplom då för att pedagogiken är slut. På tordag blir det lydnadsträning med min saknade träningsgrupp (missat den ett par ggr nu pga utbildningen). Det ska också bli jättekul. Imorgon kanske jag åkter till klubben tidigare och tränar med Extra om jag hinner, det behövs... På fredag är det nämligen TS-tävling på klubben som vi ska delta i. På fredag är det även sista anm/betalningsdag till klubbens officiella lydnadstävling nu i slutet på maj. Jag är väldigt osäker just nu på om jag ska delta eller vänta, men det känns som jag såsat det senaste året och skjutit upp det tillräckligt redan. Jag får se hur det går på TS-tävlingen och sen får jag se om jag bestämmer mig för att delta. Bestämmer jag mig för att delta, då är det verkligen hårdträning som gäller. Ni får helt enkelt reda på fredag om det blir någon officiell start nu i maj eller inte.

Har även en liten fundering som jag hoppas att alla ni som tävlat i tvåan ett par ggr och kanske kan reglerna vet hur det ligger till ang. rutan på tävling. Jag har ett suddigt minne av att rutan på en tävling på Malmö BK var "gjord" av sågspån, utan konor. Jag vet inte om jag minns rätt men hur är det egentligen, ska det alltid finnas konor till rutan när man tävlar? Eller kan det tillexempel bara vara en ruta som är gjord av band/sågspån utan konor? Tacksam för svar! För om det nu kan vara så att rutan bara består av tillexempel band så är jag helt säker på att Extra inte kommer fatta någonting när jag skickar henne. Hon vet ju endast att hon ska vara innanför konorna, inte i mitten av en fyrkant som består av band t.ex. Hoppas ni kan hjälpa mig! Håller även tummarna för att jag har helt fel och att det måste finnas konor på tävling ;-)

Nu väntar kudden. Godnatt!
5/4/2010 04:31:52 pm

Vilken underbar resa! Min lillasysters kille jobbar i London eller snarare en liten bit utanför just nu. Bägge har försökt få med oss över , får se;)
Just rutan på tävlingar är det alltid koner, är osäkra på höjden men dom måste vare ett ex antal cm på höjden. Men sen kan det vara band mellan konerna, även sågspån eller något annat;)

Reply
5/4/2010 05:16:34 pm

Det ska vara för hunden synliga koner (tror 15 cm), men de kan se ut hur som helst. Jag har tävlat, där de var röda kuber. Baily fattade ingenting ;)

Reply
5/5/2010 03:32:41 am

Det måste väl vara koner vid rutan momentet, måste vara minst 10 eller 15 cm (kommer ej ihåg). Sen markerar man ofta med sågspån eller plastband mellan konorna, så det blir som en fyrkant men det ska alltid vara konor som är synliga för hunden.

Reply



Leave a Reply.