Jakita & Extra

 
 
Ni får stå ut med att det kommit en hel del inlägg på sista tiden, det har bara blivit så eftersom jag helt enkelt har haft lust att blogga! :-)

Idag var jag på MBK och tränade med träningsgruppen. Trodde det var sista innan sommaruppehållet men icke! Nästa torsdag är det även träning och vid nästa träning pratade jag och Petra (en ifrån min träningsgrupp) om att samla ihop ett litet gäng som kan träna veckan därpå iallafall, dem som vill dvs. Är ett par stycken från min träningsgrupp som ska tävla på samma tävling som jag och Extra, skitskoj när man har en massa omkring sig som man känner så att man kan stötta varandra.

Hur som helst gick jag igenom de mesta av lydnadsmomenten i klass 2 idag. Körde två dolda platsliggningar med godis bakom vilket gick kanoners kanon, skönt. Tror jag kör med hjälp fram till tävling så att hon inte hinner misslyckas innan tävlingen, koff. är nämligen 4 i klass 2! Så failar man där har man inte någon chans till något högre pris inte. Det fria följet var riktigt bra idag, mycket bättre än vad det varit på länge! Kändes skitkul, och det var så himla varmt så tyckte  det var riktigt bra jobbat av Extra. Fjärren körde vi tre ggr tror jag. På första gången flyttade hon fram lite vid första dirrigeringen och sen rörde hon bara framdelen, precis så som jag vill att det ska vara. När vi körde momentet de 2 andra gångerna var det klockrent! Gert stod bakom Extra och visade med tecken vad jag skulle göra, jag och Extra har aldrig övat det förrut så hon kollade först bak för att hon tyckte att det var lite konstigt att han stod där men sen brydde hon sig inte. Inkallning med ställande är också riktigt bra, har fått till ett jättefint ställande på henne och hon bromsar in jättefint och kvickt. Hopp sitt hopp gick också väldigt bra idag. När vi körde det första fången sprang hon runt om hindret till andra sidan  men resten av ggrna gjorde hon momentet jättebra. Det enda jag kan klaga på är att hon sätter sig väldigt nära hindret så när hon ska hoppa tillbaka har hon ingen plats att förbereda sig att hoppa. Det kan ju då hända att hon slår i bakbenen på hindret när hon hoppar tillbaka men detta har bara hänt en gång så vi får hoppas att det undviks. Dagens dilemma är rutan. I början kändes det verkligen som att inte Extra fattade ett skit. Hon spran mot rutan och vände upp mot mig precis innan konorna. Har ännu inte bestämt mig om jag vill att Extra ska veta vad rutan verkligen innebär (att hon ska vara i rutan eller mellan konerna) eller bara springa rakt fram till jag säger stopp. Hm, förövrigt kändes alla momenten jättebra idag. Rutan är det som är vårt sämsta moment måste jag nog påstå. Det fungerade bättre mot slutet men tvekar lite på att det kommer fungera på tävling...Därför blir det mer träning på just rutan!

Här kommer lite bilder från dagens träningspass...
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Curly coated retrievern Troy
Picture
Gerts gamla goldentös Daphne.
Picture
6/18/2010 04:05:19 am

Det är bra att du har lusten till att blogga!!.. gillar att läsa den förstår då ;D

Reply
6/19/2010 01:32:53 am

SV: Tack så mycket... känner att jag aldrig blir nöjd med nu har jag äntligen börjat gillar läget ;) hehe
Jag har min blogg på wordpress.com. Jag använder mig av en HTML kod så jag har bloggen direkt på hemsidan. Har länge tänkt om jag ska flytta helt till wordpress.com men har valt att bara blogga därifrån. Om man vill kan man också ha fler sidor på wordpress också.. precis som en hemsida o det en jätte bra sida och det är roligare att blogga där.. tycker jag! :D

Reply
6/19/2010 08:40:00 am

Oj vad du bloggar! Måste genast läsa ikapp mig :)

Reply
6/19/2010 09:10:26 pm

Roligt att det går så bra med er träning! Ni såg dessutom ut att ha haft härligt träningsväder!
Förstår att Ni inte får ut så mkt av rikslägret längre. Det är ju främst det första året man får ut ngt, resten blir bara nöje. Ett rätt så dyrt nöje *fniss*... Men det kmr som sagt bli en otroligt stor erfarenhet för Caspian. Tror det kmr bli en investering för framtiden.

Vi kmr säkert träffas på ngt annat hundevenemang, inte minst på Malmö INT. Blir ju en ny mässhall att ställa i nästa gång, spännande...

Förresten, Ni som åkt tåg m hund tidigare, speciellt du m stor hund. Är det rymligt eller trångt? Finns det plats till att sätta upp buren ngnstans i djurvagnen o.s.v.
Har iaf fått både fönster- och gångplatser.

kramar från oss

Reply



Leave a Reply.