Jakita & Extra

 
 
Idag skulle jag & Extra egentligen deltagit i klubbens TS-tävling (en liten inoff. tävling som hålls av klubbens tävlingsektion för nöjetsskull) men när jag och mamma handlat köttbullar på Willys i Vellinge och börjat köra mot Malmö BK så kände jag mig jättedålig (har varit sjuk sen i onsdags) så efter många om och men så bestämde vi oss för att vända om och åka hem igen. Ni kan tro att Extra blev besviken när vi stannade och fick se vårt hus igen, träningskopplet hade åkt på så hon var nog helt inställt på en sväng till klubben! Stackaren, men vad ska man göra när man inte mår riktigt bra?

Idag har jag varit hundvakt åt lille Nisse eftersom hans matte (min faster) Annelie skulle på bröllop. Mycket bus har det blivit och jag har även hunnit med några snabba små minuter med utställningskopplet på honom. Blir spännande hur det går för grabben när jag anmäler honom till någon utställning. Hans pappa är utställningschampion så man kan ju hoppas att han har fått lite av dem anlagen också, hans uppfödare sa iallafall att Nisse var väldigt lik sin far när vi var där senast.

Anmälningsdagen till lydnadstävlingen i Malmö gick ut i fredags, jag är anmält men har inte betalt in. Funderar fortfarande på om jag ska (kan!) delta... Satt och kollade på lite YouTube filmer från Lydnadsklass 2 tävlingar och då kändes det så himla självklart att "det är klart vi ska tävla". Men är väldigt osäker. Jag ser om Malmö BK hör av sig till mig om jag är intresserad av att delta fortfarande och påminner mig om att jag måste betala in anmälningsavgiften, om de gör de har jag fortfarande samma beslutsånget & annars kan vi helt enkelt inte delta om dem inte hör av sig. Vi får helt enkelt se!
5/10/2010 06:04:34 am

Men vad trist att du inte känner dig helt kry än! :(

Reply
5/10/2010 10:11:32 pm

Tråkigt att läsa att du inte mått så bra. Hoppas att du mår bra igen nu och det är klart du ska tävla. Det är bara att ge sig på det, det klarar ni fint!!!
Vi håller tummar och tassar för er :-)
Kram
och många nospussar till dina fina tjejer från två grabbar i Lund

Reply
5/11/2010 01:50:16 am

Tråkigt att du inte känner dig frisk :(

Reply



Leave a Reply.