Jakita & Extra

 
 
Igår var jag uppe med tuppen, det var nämligen lydnadsdag på Malmö BK från 08.00-16.00 (skulle egentligen varit till 17.00, alltså nio timmar) för oss som går i någon utav lydnadsgrupperna på klubben. Det var Jörgen Jönsson som höll i trådarna och varje ekipage fick hjälp med moment som de behövde råd/hade problem med. Jag själv valde frittfölj, hopp sitt hopp och rutan. Hade mycket svårt för att välja eftersom jag redan vet hur jag ska träna dessa momenten med Extra, men bra tips fick jag på det fria följet då Extra gärna sätter sig för långtfram och tränger.

Jörgen Jönsson är tidigare svensk mästare i lydnad (2005) och har fått fullpott i lydnadsklass elit. Tyckte att han hade en härlig inställning och attityd, han berättade att när han skaffade sin första hund och gick valpkurs så frågade instruktören alla deltagare om deras "mål". Då hade Jörgen svarat: "Jag vill bli svensk mästare i lydnad och få fullpott i lydnadsklass elit". Idag har han upppnått båda två, dock var det inte med första hunden han kom dit. Tyckte även att han hade en härlig attityd när det gäller hundträning. Han gick även igenom många saker man inte brukar tänka på när man tränar/tävlar, vilket var nyttigt. Såhär såg dagens schema ut:

08.00-09.00: Frukost, Jörgen inleder med teori.
09.15-12-30: Praktik
12.30-13.15: Lunch
13.30-17.00: Praktik (blev dock till 16.00 då Jörgen var tvungen att ge sig iväg lite tidigare).

Jag lovade ju att uppdatera senast idag så tog mig i kragen för att göra det nu. Istället för att skriva så mycket får ni se en del av teorin i bilder (det var tre av klubbens lydnadsgrupper som deltog denna dag, bilderna är nästan endast på de ifrån min träningsgrupp).
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
4/19/2010 04:32:33 am

Vilka härliga bilder du tagit Johanna! När planerar ni att starta i tvåan?

Reply
4/19/2010 07:34:10 am

Å vad kul det låter! och tjusiga bilder!

Reply



Leave a Reply.