Jakita & Extra

 
 
Sitter i bilen påväg hem från Fjällbacka nu, vi har haft fint väder både i lördags & idag, härligt! När vi lämnade Fjällbacka var det blå himmel och strålande sol och ju närmre ner Skåne vi kommer dessto mulnare blir det och nu regnar det en hel del till och med.. Hörde att det varit regn och rusk där hemma hela dagen.

I lördags la jag ut ett spår till Extra klockan 10 på morgonen, det fick sedan ligga i två timmar och sedan gick vi det. I början och slutet gick det jättebra, men hon tappade bort sig lite i mitten. Tror det kan bero på att vinklarna la för nära varandra, klantig matte dvs. Efter spåret körde Martin mig och Extra på flakmoppen ner till campingen. Extra har åkt flakmoppe ett par ggr tidigare men tyckte att det var lite läskigt fast lugnade ner sig efter en stund. Sen flög flytvästen på och det bar ut på havet! Vi körde till Hamburgsund där vi käkade och mådde gått. Extra skötte sig jättebra medans vi åt inne i resturangen medans hon fick ligga utanför och vänta, på slutet blev hon dock en aning otålig och ville att alla skulle komma ut med detsamma ;-) När vi kommit ner till campingen igen satt jag upp gardiner i vårt yttertält, satt upp en väldigt stor hage till hundarna så att de kan gå in och ut i tält/husvagn/altan/gräsmatta (mest för Jakitas skull men samtidigt är det skönt att slippa linor kors och tvärs). Sedan åkte jag, Extra och min kompis Pontus med Martin upp till huset på flakmoppen (denna gången var hon mycket lugnare på moppen, gäller att vänja sig säg!) för att spela fia, men alla var väldigt trötta så det slutade med att vi såg slutet på Forrest Gump och alla somnade på varsin soffa.

Idag körde Martin upp mig, Pontus och Extra till campingen. Där hjälpte Pontus mig med att skruva upp högtalare ute i yttertältet på husvagnens yttersida. Det blev kanon! Sälviks partytält sommaren -10 kan man nog påstå ;-) Det är mest jag som kommer att vara uppe i Fjällbacka i sommar så jag kommer i princip ha husvagnen helt för mig själv! Så jag ska ta upp lite kompisar där och visa dem en finare sida av livet, hehe.. Så idag har vi iallafall haft fullt upp med att moblera och få i ordning. Så i sommar är det bara för mig att ta mitt pick & pack och dra upp till husvagnen. Det absolut bästa med att ha en gammal husvagn är att man inte behöver vara rädd för att ta sönder någonting eller överhuvudtaget vara rädd om den.

Nu ska jag publicera inlägget. Imorgon tror jag att det är utbildning igen. För övrigt får vi se när nästa inlägg kommer. Känns som att jag får mindre och mindre respons för varje inlägg och mindre läsare så är inte så sugen i dagsläget på att lägga ner min själ i att skriva inlägg om man säger så. Vi hörs framöver!
5/30/2010 05:51:26 pm

De flesta är nog, som jag. Läser allt, men kommenterar dåligt. Sluta inte skriva för allt i världen, så ska i alla fall jag, bli bättre på att kommentera =)

Reply
5/31/2010 11:18:12 pm

Se det som en träningsdagbok, jättrebra och kunna gå tillbaka och läsa vad man gjort dem hunden. Men man ska aldrig känna det som om man måste blogga, har själv haft paus i ex antal månader och det var ganska skönt. Nu när jag börjat tävla igen så lever bloggen upp igen. Ha det bäst!! Kram

Reply
6/2/2010 04:14:22 am

Gud så underbart ni har det ute i Fjällbacka! Inte ska du väl sluta blogga, då vet jag någon som kommer sakna din blogg :(

Reply



Leave a Reply.