Jakita & Extra

 
 
Hejsan svejsan. Det var ett tag sedan jag skrev nu, ursäkta att det dröjer så mellan varje inlägg men har helt enkelt inget vettigt att skriva om just nu. Torsdagens träning kändes riktigt dålig, känns som jag och Extra befinner oss i en liten svacka just nu. Tyvärr känns det inte som vår "riktiga" träning har kommit igång heller, man tar inte träningen så mycket på allvar när det är en halvmeter snö på appellplanen precis. Just nu vill jag bara att snön ska smälta bort och att solen ska kika fram så att jag kan börja träna "på riktigt" med lilla Ex.

Förövrigt är en del aktiviteter inplanerade. Den 12:e mars tar jag och Sanna tåget upp till Småland och tillbringar vår helt i Moheda för att sedan gå på SSRK:s hundutställning på söndagen, mest för nöjets skull! Inga förväntningar alls utan ser mest fram emot att ta en weekend-off med min bästa vän och våra underbara hundar. I Småland har vi även tänkt träna viltspår (dvs som det inte är hundra meter snö där)  och antar att det kommer bli lite sökträning också, skoj! På kvällen ska vi nog bara ta det lugnt och njuta av att komma bort från allt lite och bara tänka på oss själva :-)

Sedan har vi även Malmö Internationella två veckor efter Moheda som vi är anmälda till, har hört mycket om att det inte är en domare som kommer passa min Extra, men vem bryr sig? Hon är fin som hon är och som sagt ställer jag ut för nöjetsskull och för att träffa alla mina hundvänner. Jag och Sanna har alltid kört vårt eget lilla race och ställt ut hundar utan päls och viceversa, hihi...inte många som vågar det bland alla hundfolk.

Jag och Sanna har även en hemlig "aktivitet" inplanerad i mars, vilket ska bli riktigt spännande och lärorikt! Mer om det berättar jag när det börjar närma sig eller när vi varit där. Som ni flesta vet så "snackas" det en del i hundvärlden och oftast är det ingen fördel att vara ung (eller så ung som jag kanske man ska uttrycka det), många tror att man varken kan eller förstår något - när man själv vet att man är en väldigt kunnig människa inom ämnet hund och hundsport. Väldigt frustrerande ibland! Tur att det finns människor som inte hugger av oss unga vid knäna, bara för att vi är unga. Visst har vi alla mycket att lära inom alla område inom ämnet hund, men jag har massor med kunskaper (kanske säger en del när man fick sin första helt egna hund när man var 11 år gammal) och är villig att lära mig ännu mer, borde det inte vara det som räknas? Så ni som dömmer oss unga, gör inte det utan se det som något positivt - med ungdomar som har ett så stort intresse och är villiga att lära sig. Man behöver inte vara gammal och skruttig för att ha kunskapet, ålder spelar i detta syfte ingen roll. Ni förstår säkert! Så hoppas på att jag inte får några elaka kommentarer eller elaka tillmötagående när jag berättar om vår lilla aktivitet ;-)

Nu är det bäst att jag avslutar skrivandet och ger matvraken där nere lite mat, hör att deras matklockor ringt.
2/15/2010 03:03:09 am

Tack så mycket! Vad spännande med er hemliga aktivitet, hoppas att vi bloggläsare får reda på vad det kan vara:)

Reply
2/15/2010 03:26:48 am

Vad spännande med den "hemliga aktiviteten".. läste även om detta i Sannas blogg så man ser fram emot att få reda på vad det är för nånting ni kommer hitta på.

Känner igen det där med oss ungdomar som har ett stort intresse för hund... Det är ju bara bra att det finns hundintresserade ungdomar.. hur ska annars framtiden se ut?

Reply
2/15/2010 04:20:30 am

Spännande hemliga aktiviteter! Man blir ju nyfiken ;-). helt klart ska du hålla det för dig själv för att slippa tråkiga kommentarer och det du skriver är helt rätt.
Det har inte med ålder att göra vad man kan eller inte. Att du är duktig oich kunnig står helt klart för mig och ditt brinnande intresse för och sätt med dina hundar säger allt.
Att det finns mycket att lära sig är helt klart och man är inte fullärd fast man är gammal. Det finns alltid något man kan lära nytt. Jag blir väldigt glad när jag ser det du gör med jakita och Extra! Fast jag är gammal :-)
Jag tycker det är väldigt tråkigt att det "snackas" så mycket om andra och deras hundar, om vad de gör /inte gör.
Själv är jag en glad amatör som har massor att lära och säkert gör en massa "fel" enligt andra men är öppen för att lära och tänker att för mig räcker det att vara en Good Enough matte :-)
Hoppas vi ses vid någon ringside snart för vi har samma inställning till "spektaklet" Vi har ändå de finaste hundarna även om ingen annan ser det!
Ha det gott
Kram

Reply
2/17/2010 01:29:18 am

Hej Johanna
hoooas allt är bra hos er ,,,Då ses vi på Moheda den 7 mars och självklart häller jag tummarna för er kram

Reply
2/18/2010 02:49:11 am

Hej johanna
vad spänade ler.. skall följa dig var du skall hitta på ler... kul att höra sen kram på dig från oss i svedala

Reply
2/18/2010 04:56:40 am

Halloj!

Vi ska tyvärr inte till Moheda, däremot till Bohus. Ska ni dit också? Har du funderat på att vara med på goldenlägret?
Kram Hanna

Reply
2/25/2010 11:49:35 pm

Kul att ni ska till Malmö INT. Ses kanske där!
Ska ställa både Caspian och Jakkho, så d blir övernattning i Malmö. Egentligen borde jag inte ställa Jakkho då en viss Caspian har bitit/slitit bort både underull och täckhår på siderna. På ett parti är han nästan helt kal :(
Men skit samma. Jag ser det som ni, som en rolig grej. Man träffar ju så många bekanta som man annars inte träffar.
Kram!

Reply



Leave a Reply.