Jakita & Extra

 
 
Hej min lilla blogg!
Hemkommen från ett träningspass på brukshundklubben med min träningsgrupp. Det gick kanon -& jag ångrar att jag inte deltog i 2:an i fredags när det var tävling på hemmaklubb.. Träningen började med en platsliggning (synlig) vilket gick bra. Sedan tränade vi sittande i grupp en kortare stund, vilket också gick bra. Sedan började jag träna linförighet med Extra, idag hade jag med henne väldigt och det var nästan inga små ryck som behövdes i kopplet på högersvängarna eller om hon kolllade på någonting annat utan hon var uppmärksam och allert. Jag lånade sedan en ruta av en träningskompis som redan var uppsatt och jag kommenderade Extra "rutan", Extra sprang en bit bort men förstod inte sedan vad jag skulle göra. Jag tog istället henne bort 10 meter från rutan och sa åt henne att stanna, sedan hoppade jag runt när jag var inne i rutan. Och sen gick jag tillbaka och skickade henne, där satt den! Sedan blev det rena skick och hon visste precis vad hon skulle göra, när köttbullsbelöningen kom fram blev det även en superbra fart till rutan. Inkallning med ställande gick kanon och en i gruppen berömde oss för att han tyckte det såg jättefint ut, kul! Liggande under gång, tränar vi i princip aldrig och det sitter finfint. Hoppsitthopp blir även mycket bättre för varje gång, väldigt nöjd med dagens insatser.
Picture
Mattes älskling.
6/4/2010 07:05:09 am

Härligt att eran träning går bra! :)
Själv har vi börjat om lite på grunderna i hopp om att få honom lite mer uppmärksam och noggranare. Han har blivit lite tveksam i några moment så jag kände att det var lika bra.. därför blir det ingen tävling för oss förnst om ett bra tag. Han ni eran "premiär" tävling inplanerad, isf när? :D

Reply
6/5/2010 08:32:10 pm

Blir väl snart debut för er också, vi laddar för fullt mot 2:an. Har ju ett tag på mig att nöta rutan, det andra är i stort sett klart. men rutan tar säkert tid, du vet grabbar haha

Reply



Leave a Reply.