Jakita & Extra

 
 
Hej bloggen!
Hoppas att ni haft/har en trevlig långhelg, det har iallafall jag. Jag hade precis skrivit ett jättelångt inlägg och plötsligt skulle vi äta, under tiden jag hämtade mat stängde Annelie av min dator och inlägget jag nästan skrivit klart raderades såklart. Så nu det känns lagom roligt att skriva om inlägget (när jag nästan var helt klar med det) igen men får försöka trots min irritation.

Iallafall, dagarna här uppe har tillbringats på havet, med kompisar och släkt. Vi har även hunnit med en hel del hollywood & fia med knuff. Extra har fullt upp med Nisse under dagarna då han är efter henne konstant. Hon är så himla tålmodig Extra, medan Nisse hänger i hennes öron, tassar och päls. Hon låter honom hålla på utan att säga ifrån och tuggar lite på honom emellanåt och besvarar oftast hans lekinitativ, även om hon tycker han är lite jobbig ibland så tycker hon nog det är ganska mysigt. Här har det inte blivit någon som helst träning men det blir det antagligen på tisdag då vi ska på instruktörsutbildning igen. Imorgon bär det av hemåt igen för ytterliggare veckor i skolan.

Saknar Jakita som håller till där hemma med mamma och pappa lite, min goa "lilla" Kitti. Nu avslutar jag detta inlägg med ett dussin bilder så att inte detta inlägget på något sätt lyckas försvinna, för då har jag verkligen inte tålamod till att skriva ett till och ladda upp alla bilder. Ha en fortsatt trevlig helg!
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
5/16/2010 02:24:38 am

Hej Johanna!
Tack för dina gratulationer. Det ÄR häftigt att Fritiof är så duktig att spåra för själv hänger jag "bara" med i slutet av linan och fattar ingenting :-))
Det är betydligt roligare än utställningar där "skönheten" bedöms och det är så subjektivt. Här blir de bedömda efter sin förmåga och de flesta hundar fixar det. Visst kan dom ha dåliga dagar eller annat som stör just på provet men då är det bara på det igen. Inte så mycket snack heller om domare, andras hundar etc. Det passar MIG! :-)
ser ut som ni haft det härligt i Fjällbacka. Fina hundbilder som vanligt.
Ha det gott
vi hörs och ses
Kram

Reply
5/16/2010 05:46:38 am

Vad härligt det låter och ser ut!
Hon är så fin, Extra :)

Reply
5/19/2010 04:11:56 am

Ser ut som ni haft det härligt i Fjällbacka!
SV: Retriever jakt är verkligen jätte roligt! Den mörka Golden retrievern du frågade om heter Ludde, Qurious Argos i stamtavlan. Är otrooooligt lik Malte både utseende (outvecklad i börstkorg osv) och personlighet.. bara färgen som skiljer :)
.. en super trevlig och fin hund!

Reply



Leave a Reply.