Jakita & Extra

 
 
Var ute och tränade lite med Ex innan idag. Den dolda platsliggningen blev pannkaka, rutan var också mest klydd. Extra har svårt att förstå vad "rutan" betyder när hon inte ser mig sätta upp den. Hm, mer träning behövs antar jag. Fjärren fungerade riktigt bra, helt klockren -super. Planerar att starta i tvåan nu i juli faktiskt, sista betalningsdagen är imorgon. Och jag tror jag tvingar ut mig denna gången faktiskt bara för att få ett huuum om vart vi ligger ;-)
 
När jag kom hem från det korta träningspasset satt jag i trädgården och passade på att ta lite bilder på hundarna (mest på Extra). Man kan inte säga att hon är något annat än vacker, min fina Ex.

Kom och tänka på detta med sommar och pigment och på båda mina hundar är det stor skillnad på deras pigment på sommaren och på vintern. Jakita har inget speciellt bra pigment men på vintern kan det bli så himla ljus (i princip rosa) medan på vintern blir nosen nästan mörkbrun. Extras nos är däremot på vintern mörkbrun, svart på ytterkanterna med lite ljusbrunt mitt mellan näsborrarna och på sommaren blir nosen nästan helt svart, lite mörkbrunt kan förekomma. Men Extra har ju ett väldigt bra pigment jämfört med många andra golden (titta bara jämfört med Jakita, dock är Jakita 4 år äldre också och hade mycket bättre pigment när hon var yngre men ändå). Har sett en del goldenvalpar som börjat tappa pigment när dem redan är 4 månader gammal, Extra började inte tappa pigment förren hon var över ett år gammal. Många börjar ju tappa pigment när de bara är några månader gammal som sagt, tråkigt tycker jag eftersom jag själv föredrar kolsvarta nosar. Det är så himla snyggt! Blir spännande att se hur hundarnas pigment ser ut i slutet på sommaren...
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
I nästa inlägg kommer de upp lite ståbilder på Extra också, men det kommer med nästa uppdatering ;-) Ni behöver inte påminna mig att Jakita ser ut som en otrimmad liten luns, är medveten om det, hehe.
6/14/2010 05:43:55 am

Malte får ljusare nos på vintern och nu i vår har det blivit allt mörkare.. gillar också svarta nosar starkt. Malte kullsyster har en kolsvart nos.. sånt gillas! =D

Reply
6/14/2010 06:13:41 am

Underbara bilder!!!

Under Jakkhos första vinter fick han en jätteljus nos, han fick t.o.m. en ljus strimma som delade av nosen på mitten. Men senare vintrar har han inte haft i närheten till lika ljus nos... lustigt det där...

Kul det var att läsa det gamla inlägget! Är välldans roligt att gå tillbaka sådär ibland!

Reagerade på ditt inlägg ang barn. Håller fullständigt med dig!
Jakkho är aldrig rädd för barn, han älskar allt och alla... men en dag var det två ungar som skulle gå fram och hälsa på honom. Båda två hade en framåthukad position, gick tätt ihop och närmade sig sakta. Jakkho blev livrädd, men det är ju inte så konstigt med ett sånt bemötande. Efter mkt jobb med att försöka få fram honom till barnen (tänkte att jag ville få till ett bra avslut, dum idé av mig) så gick han fram för att nosa på barnen. Tro inte fan dom höjer händerna för att klappa honom på huvudet. Blev så otroligt frustrerad... Klart det inte är lätt för dom att veta, men man blir ju bara så jädra trött...

Ni får ha d bäst!!! : D
kramar från oss

Reply
6/15/2010 01:30:37 am

Fina tjejerna!

Reply



Leave a Reply.