Jakita & Extra

 
 
Idag har vi varit hos veterinären och tagit den årliga vaccinationen samt fick vi även Extras små öron undersökta. Det visade att hon hade en kraftig öroninflamation så nu ska hon behandlas emot det i två veckor, så får vi hoppas att det försvinner snart. Det luktar ju inte rosor precis, Extra får ha tratten på sig när jag inte kan ha henne under uppsikt eftersom Jakita är helt galen i att slicka rent hennes öron (helt tokig när man försöker ta bort henne) och med hjälp av tratten kommer hon inte åt hennes öron, Och det känns inte så elakt att sätta på Extra tratten heller eftersom hon inte lider av det, hon springer runt som vanligt och bryr sig inte  speciellt mycket om den - till skillnad från Jakita som är stel som en pinne så fort tratten kommer på.

Extra tackar även för alla grattis hon fått på 2-års dagen och matte tackar för alla fina julkort vi fått, Tack så mycket allihopa, kul att ni tänker på oss! Själv känner jag mig NÅGOT sen med vårt julkort. Inte hunnit ta något bra och Jakita är inte speciellt villig att charma upp sig när kameran kommer fram. Ska försöka ta ett juligt kort i snön imorgon - det återstå dock att se om jag lyckas... Annars kanske jag får kladda lite i något redigeringsprogram med någon bra bild eller ta vår från förra året (haha, hoppas inte det blir så illa). Hundarna är förövrigt trimmade och julfina och imorgon blir det antagligen ett bad för båda två, de luktar inte rosor precis och pälsen är sådär lagom äcklig nu.

Imorgon kommer även min farmor och farfar hit för att fira jul med oss, mysigt! Och sen åker även min bästa vän Sanna till Thailand och myser i värmen i över 2 veckor, kommer sakna dig gumman :-( Nu ska jag titta på en bra film och njuta av min första lovdag. Det ser ut som att snön kommer ligga kvar till jul! :-) En vit jul i Skåneland, otroligt! Det ska även snöa imorgon så på julafton lär vi nog ha rätt mycket snö ändå - inte bara lite frost eller puder på asfalten, himla skoj, Godnatt!



Leave a Reply.