Jakita & Extra

 
 

Igår bjöd min snälla faster och farbror mig och min syster Mikaela på finmiddag och Idol i Malmö arena. Jag åt det vegetariska alternativet medans resten åt oxkött (Nej, jag är inte vegeterian. Äter bara inte kött som oxfilé, fläskfilé, entrecotë och andra tjocka kötttyper). Till mig serverades en rotfruksbiff (?) eller ngt liknande som var helt okej. Efter vi ätit gick vi upp och intog våra positioner i Malmö arena. Tror det var runt 1300 pers där inne och stämningen var helt ljuvlig! Nu hoppas jag på att Tove och Erik står i finalen, och sedan att Erik vinner. Min bästa vän Sanna fyllde även 16 år idag, grattis ännu en gång hjärtat! Hoppas du fick en fin födelsedag.

Medans vi festade till det på Malmö arena så fick lille Nisse underhålla sig med sina kusiner i Vellinge (alltså hos Jakita och Extra). Han är en tuff liten grabb som vet vad han vill och hans absoluta favorit är Extra. Han hoppar på henne och ligger över henne och tycker hon är hur skojig som helst. Jakita blir dock lite avundsjuk ibland när lille Nisse bara håller på med Extra. Skönt att dom trivs så bra tillsammans, Nisse börjar redan känna sig hemma här och nu rusar han bara in i huset och hoppar på hundarna när han kommer hit. Innan tyckte han dom var lite läskiga, men nu har han märkt att de stora monsterna inte är så farliga som dem ser ut ;-) Idag lyser solen (iallafall i skrivande stund) i Vellinge och kanske åkter jag och mamma ner till Limhamnsfältet och rastar hundarna. Vi får se! Ikväll ska jag dock äta kvällsfika i Malmö med ett gäng kompisar på Espresso House. Ska bli jättemysigt. Nu ska jag gå ner och göra iordning lite frukost tror jag. Men innan det kommer det lite bilder på Nisse som jag tog förra gången han var på besök...

Nisses pappa är Svensk utställningschampion och hans mamma har även cert på utställning så i framtiden ska jag in med lille Nisse i utställningsringen och se vad de tycker om honom. Kanske kan det bli en liten stjärna av honom också, vem vet.
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
11/28/2009 01:26:50 am

Håller helt med om att Erik och Tove ska till finalen, även att Erik vinner hela idol 2009.

Vad söt han är lille Nisse!

Reply
11/29/2009 03:36:09 am

Kul att ni fick se Idol live. Har inte sätt det så jag vet ju inte vilka som är bra. Söt han är Nisse.. och vilka härliga bilder på vovvarna tillsammans. Vi önskar även er en trevlig Advent!
Kram

Reply
12/1/2009 07:58:42 am

Vilken trevlig kväll ni verkar haft. Funderar själv på att besöka Scandinavium när Idol kommer dit.
Rocky tackar för grattiset på hans födelsedag:)

Reply



Leave a Reply.