Jakita & Extra

 
 
Idag har jag, mamma & moster Cia rastat hundarna på Limhamnsfältet. Vi gick på fältet i ca 1,5 timme och eftersom det var så härligt väder hängde kameran med och gick på helvarv. Jakita simmade som vanligt efter svanar och ankor (vi är bara rädda för att hon ska få kramp eller vattensvans när vattnet är så kallt men Jakita är en väldigt tålig hund och har aldrig fått det, men man vet ju aldrig) och Extra var villigt mattes fotomodell. Hon vet exakt vilka poser hon ska ge kameran för att göra matte nöjd ;-) Däremot är Jakita svårare att fånga på bild, sitter inte still i många minuter men eftersom Extra är uppvuxen med mattes konstanta fotograferande så gör hon villigt som matte vill. Hundarna fick springa av sig & bara leva. Jakita var lycklig som bara den, enda platsen vi släpper henne på är på Limhamnsfältet och på hundstranden i Skanör på sommaren (och självklart på Fjällbackas alla öar vi är på dagligen på sommarlovet) så på vintern får hon inte alls samma motion som på sommaren. Så när hon får springa är hon supernöjd. Skämtade även med mamma att det är tur att vi inte har två Jakitor, en klarar man av - men att ha två måste vara rent kaos. Tur att jag fick min trogna Extra som följer mig i ur och skur. Extra försvann precis innan vi skulle gå hem och var borta en stund, började bli lite orolig då att te.x. någon hade beslagtagit henne (har ju hört så mycket hemskheter om hundtjuvar) och eftersom hon aldrig försvinner ur syn mer än några sekunder annars kändes det väldigt obehagligt. Jag ställde mig på en liten kulle för att kunna ropa på henne och möjligtvis kunna se henne. Det tog ett tag innan jag äntligen få se henne nere på stranden, springandes mellan olika personer i sökande på oss. Hon sprang åt helt fel riktning och när jag äntligen gjort mig sedd kom Extra i kanonfart, jag kunde snabbt se Extras kroppspråk ändras från väldigt orolig till otrolig lättnad. Tänk vad bra man kan läsa och känner sin hund ändå :-)

Här kommer lite bilder på tjejerna, måste även tillägga att Extra är vacker som en dag...
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Klicka här för fler bilder från dagen!

Förresten vill jag bara påminna alla om att det går att kommentera i bloggen. Precis till höger om rubriken står det comment(s), klicka där för att kommentera. Vi blir jätteglada om ni lämnar ett litet avtryck när ni varit inne och kikat.
/Johanna
11/21/2009 05:24:16 am

Härliga bilder på hundarna, Johanna. Ser nästan lite sommrigt ut hos er, gräset är grönt och det ser ut som att Jakita tagit en sväng ut i vattnet, för hon ser lite blöt ut på några bilder ;)
/Jossan m hundarna! :)

Reply
11/21/2009 07:43:20 pm

Vovvarna ser kanonfina ut på bilderna, som vanligt! I fredags var Sheila hos frisören så nu är hon så fin så må ni tro. :) Ses ikväll! Kramar Sanna & cockrarna.
P.s: Hemsidan är jättefin!

Reply
11/22/2009 02:15:18 am

Jätte fina bilder:)

Reply
11/22/2009 02:38:41 am

Vilken tur att du fick med kameran så de blev så många härliga bilder på tjejerna..
Stackars Extra som inte hittade sin matte.. sådan tur hon kom tillrätta igen :)
kram

Reply
Jörgen
11/22/2009 03:34:16 pm

Vilka fina bilder! Extra är ju superläcker. Underbart att du tycker så mycket om min älskade Zambopojk.

Reply



Leave a Reply.