Jakita & Extra

 
 
Pedagogiken är slut i hundutbildningen nu och igår började vi med etologin. Pedagogikutbildningen var på 10 timmar varav en gång missade jag när jag var i London. Utbildningen var från 19.00-22.00 igår och blev faktiskt inte långtråkig alls. Vi var uppdelade i olika grupper där vi planerade upp ett kurstillfälle för en valpkurs och alla grupper hade olika planeringar med mycket likheter ändå. Lärorik dag.

Idag skulle jag egentligen träna med lydnadsgruppen, men redan igårkväll när jag kom hem ifrån Malmö BK så började jag känna av huvudvärken. Idag har jag varit ledig från skolan och jag räknade med att jag skulle sova läääänge, men varken gott eller länge har jag sovit inatt. Har vaknat upp konstant under natten av att näsan varit fylld med snor och att jag knappt kunnat andas -kul!! Knappt lämnat sängen idag, så typiskt att man ska bli sjuk på sina lediga dagar. Inte kul alls, imorgon är det fredag och jag vill bara vara frisk till helgen. Så imorgon återstår de att se om det blir någon skola för min del, har nämligen inte varit såhär förkyld på väldigt länge. Dock vill jag gärna vara frisk för imorgon hade jag tänkt fira kompisar som fyller år och på lördag är det TS-tävlingen på klubben. Hoppas verkligen jag återhämtat mig tills dess så att jag kan delta, känns inget vidare att ligga hemma och vara sjuk. Hade egentligen behövt dagens träning väldigt mycket men det träningspasset satt kroppen stopp för, spännande att se hur det går på lördag... Kan ju inte går mer än åt skogen, förra torsdagen jag tränade var det mest pannkaka. Men nu hänger allt på att jag ska återhämta mig och att allt virus ska försvinna ifrån min kropp.

Ps. Tack för rutan informationen på tävling, ni som svarat. Har fått mig en klarare bild av detta momentet på tävling nu!
5/6/2010 09:33:22 pm

Kära någon! Vi som inte träffats på hela veckan och är ändå båda sjuka! Jag mår precis så som du beskrev, förkyld och med en rejäl huvudvärk. Har varit hemma idag också och har snytit mig minst tusen gånger. Usch! Hur ska det gå för oss? Imorgon är det tävling och vädret är inget att hurra för... Krya på dig så ska jag göra det samma! Puss och Kram

Reply
5/7/2010 05:51:59 am

Krya på dig :)

Reply



Leave a Reply.