Jakita & Extra

 
 
Idag har jag varit och tränat på Malmö BK med Extra, det gick bra. Är jättetrött och hinner inte skriva speciellt mycket idag men tänkte ändå uppdatera bloggen nu innan helgen, kanske blir det en uppdatering på söndag då jag ska till Skanör/Falsterbo BK och filma när Sheila MH-beskrivs, alltid intressant att vara med och titta på MH!

Igår tillägnade jag dagen mest med att sitta i telefonsamtal med polisen. Jag la i trädgården och läste en bok vi fått på instruktörsutbildningen medans hundarna lekte där, efter ett tag ska jag gå in och märker då att Jakita är borta. Och när jag kollar så ser jag att grinden är öppen (min bror hade glömt att stänga den). Det första jag gjorde var att ta in min trogna Extra och hämta koppel för att sedan gå och leta efter Jakita. Jag gick till alla platser som hade kunnats tänkas möjliga att hon sprungit till men hittade henne ingenstans. Jakita har någongång sprungit till djuraffären när hon smitit (för vi kände de förra ägarna och hon fick då alltid godis av dem när vi var där) och jag bestämde mig för att gå dit och kolla ifall hon var där, men ingen Jakita var där. Jag frågade de nya ägarna om de hade sett en golden retriever tik och han berättade att det hade varit en man som hade hittat henne och köpt koppel och mat till henne. Då visste jag iallafall att någon hade tagit hand om henne men det kändes så oroligt att inte ha henne hemma. Efter en miljon samtal till polisen och väntande fick jag tillslut ett telefonnummer till mannen som hittat Jakita (han hade ju polisanmält det), sedan ringde jag upp honom och några sekunder efter det satt jag och pappa i bilden påväg till Östra Grevie för att hämta hem henne. Mannen som hittat henne berättade att han hittat henne utanför Ica här i byn springandes i buskarna (nästan vid djuraffären). Tokhund! Kändes bra att få hem henne och ha henne i tryghet igen och det är i sånna här stunder jag känner hur glad jag verkligen är över att ha Extra. Hon skulle aldrig göra något sånt. Hihi, tur att jag inte har två Jakitor, då hade jag blivit galen! Jakita är hur go på alla sätt och vis men alldeles för självständig, det enda hon har i huvudet är sig själv, vilket blir till ett problem. Tokhund! Men som sagt, tur att allt gick bra och att hon kom hem oskadd, och tack till mannen som tog hand om henne den stunden hon var på rymmen!

Nej, nu väntar bingen. Godnatt!
4/8/2010 12:19:45 pm

Vad charmig hon är med sina upptåg men jag förstår att du blir orolig varje gång det händer.

Reply
4/8/2010 04:45:50 pm

Skönt att allt gick bra. Baily påminner mycket om Jakita, men som tur är så bor vi ju på landet nu ;)

Reply
4/9/2010 10:11:47 pm

Vilken tur att Jakita råkade på en så vettig man, som tog hand om henne och ringde polisen.

Reply
4/10/2010 08:46:04 pm

Vilken tur att hon kom tillrätta igen lilla smitaren. Det är ju nervöst innan man vet var dom är så man kan få hem sina fyrbenta igen.

Reply



Leave a Reply.