Jakita & Extra

 
 
Idag har jag varit på det sista utbildningstillfället på klubben inom instruktörsutbildning nu innan sommaren. Vi startar igen i augusti och jag ska även hitta en projekthund. Ska fråga min faster om hon har lust att ställa upp med lille Nisse, det skadar ju inte med lite träning på den vilde lille killen ;-) Man måste dock träffas vid ca 8 tillfällen tror jag det var så måste hitta ett ekipage som är villiga att träffas och vill engagera sig tillräckligt mycket. Annars finns det säkert en villig unghund på klubben som gärna ställer upp på klubben ;-)

Hur som haver, nu har jag inte bara sommarlov från skolan utan också ifrån instruktörsutbildningen och snart även ifrån lydnadsgruppen. Vi i lydnadsgruppen ska träffas en gång till på torsdag och sedan är det även uppehåll därifrån, lite tråkigt tycker jag men samtidigt så vet jag inte hur mycket jag kommer vara hemma i sommar. Så det är bara bra med ett uppehåll så att alla har tid med sina semestrar.

Jag har just nu två utbildningar som jag håller på att genomgå, instruktörsutbildningen som är på 130 timmar tror jag och sedan uppfödarutbildningen på Sydskånska kennelklubben. Jag är även anmäld till Golden klubbens uppfödarutbildning men tjejen jag snackade med berättade att de har väldigt få anmälningar och de kan inte dra igång utbildningen förren de har ett visst antal deltagare och det kan dröja till nästa år, tråkigt! Men sånt är livet :-) Vill ju helst ha allt börja med allt med detsamma.

Tänkte inte skriva så mycket mer idag, kan dock meddela att nu är det intensiv träning som gäller...............
Picture
Picture
Picture
Picture
Här har ni ståbilderna jag lovade er i förra inlägget, kanske inte världens bästa men de fungerar. Här har ni iallafall några ståbilder på min lilla nätta tjej. Vilken tyckte ni blev bäst? :-)
6/15/2010 05:23:28 pm

Den översta! Hon är söt, lilla Ex. Vad väger hon?

Reply



Leave a Reply.