Jakita & Extra

 
 
Idag har jag och Sanna varit på Sydskånska kennelklubbens uppfödarutbildning i Arlöv. Den här första föreläsningen handlade om Parning & dräktighet och för min del var det mycket repition, påminnelse och även mycket snack om "vad man ska tänka på" osv. Lärorikt! Och många små "bagateller" som man ska tänka på när man ska para sin tik togs också upp som man kanske inte tänker på speciellt mycket. Jag känner mig väldigt taggad inför nästa föreläsning! Tycker verkligen det känns bra att vi äntligen kommit igång så att det här med avel blir lite mer av vår verklighet, känns så konstigt när man säger att man ska ha en valpkull här hemma inom något år! Det känns liksom inte verkligt... Dock är nästa föreläsning inte förrän i början på oktober *buhu*, men under detta året blir jag iallafall klar med utbildningen och förmodligen kommer jag inte ta valpar på Extra förrän nästa år då hon fyllt tre (hon fyller  tre i slutet på december) och eftersom jag fyller 18 år i början på februari nästa år så känns det lite bättre att vänta tills dess så att jag kan registrera kenneln på mig direkt, annars måste jag först skriva upp kenneln på mamma och sedan flytta över den till mig och mamma måste då även bli medlem överallt och eftersom det kommer att vara min uppfödning så känns det bäst att redan från början stå för allt. Och eftersom jag vill tävla och träna så mycket som möjligt detta året så passar det helt enkelt bättre med en valpkull nästa år!

Nu är klockan snart halv ett och jag känner att jag borde hoppa i bingen, börjar nämligen klockan åtta imorgon. Usch! Men sen har vi äntligen påsklov, SÅ SKÖNT!
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Jakita slänger en slängkyss till er alla!
3/29/2010 11:44:57 am

Gud så spännande med allt du har framför dig! Har du börjat övningsköra än, eftersom du fyller 18 inom kort?
Hoppas att allt är bra!

Reply
3/30/2010 03:34:38 am

Känns det inte läskigt att du ska ha din egna första kull om ungefär 1 år?

Jag tycker detta med parning och valpning är superintressant, men uppfödare kommer jag nog aldrig bli :)

Reply



Leave a Reply.